Δεξιότητες 21ου αιώνα και Ψηφιακός Γραμματισμός
Σήμερα, η πρόοδος της τεχνολογίας και οι διάφορες εφαρμογές έχουν ενσωματωθεί για τα καλά στην κοινωνία
και έχουν διαπεράσει κάθε πτυχή της ζωής μας. Ο ψηφιακός κόσμος προσφέρει δυνατότητες που ήταν ανύπαρκτες στο
παρελθόν ενισχύοντας την καινοτομία, την συνεργασία και τις ευκαιρίες.
Ταυτόχρονα οι εργοδότες αλλά και η κοινωνία αναμένει πως οι πολίτες θα έχουν όλες εκείνες τις δεξιότητες για να ζήσουν, να
εργαστούν και να ευδοκιμήσουν σε μια ψηφιακή κοινωνία. Έτσι, κατά την προετοιμασία
των μαθητών για τον σημερινό κόσμο ο ψηφιακός γραμματισμός απαιτεί την καλλιέργεια
συγκεκριμένων δεξιοτήτων που αρχικά, θα τους
βοηθήσουν να διαμορφώσουν την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα τους, και στη συνέχεια να συμμετέχουν ως πολίτες
στην κοινωνία και να βρουν εργασία.
Χωρίς αμφιβολία, οι δεξιότητες αυτές ξεπερνούν τις
«παραδοσιακές δεξιότητες», όπως την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας, της γραφή, της
ανάγνωση και την εκμάθηση των στοιχειωδών γνώσεων μαθηματικών και θετικών
επιστημών καθώς και των ψηφιακών γνώσεων.
Αφορούν δεξιότητες όπως η ικανότητα εκμάθησης, η προσαρμοστικότητα, η
καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της αυτονομίας, της επικοινωνίας και της
συνεργασίας (Hertzman, Moreo, Wiener, 2015;
Raines et al., 2010). Επιπλέον, αφορούν την δεξιότητα της υπευθυνότητας
τόσο της κοινωνικής όσο και της
πολιτικής (Friedrich et al., 2010), της καινοτομίας και της ανάληψης πρωτοβουλιών
(Friedrich et al., 2010; Tapscott, 2008) της πολιτισμικής ευαισθητοποίησης και
της ανεκτικότητας στην διαφορετικότητα (Grail Research, 2010; Howe et al.,
2000). Τέλος, την δεξιότητα της δημιουργικότητας, της ψηφιακής ιθαγένειας, της προσαρμοστικότητας
και της ευελιξίας καθώς και της επίλυσης προβλημάτων.
βιβλιογραφία
Friedrich R., Le Merle, M., Peterson, M.,
Koster, A. (2010) The Rise of Generation C-Implications for the World of 2020,
Booz & Company Inc.
Grail Research (2010) Consumers of
Tomorrow. Insights and Observations About Generation Z
Hertzman, J. L., Moreo, A. P., &
Wiener, P. J. (2015). Career planning strategies and skills of hospitality
management students. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism,
14(4), 423-443.
Howe, N. and Strauss, W. (2000).
Millennials Rising: The Next Great Generation. New York: Vintage Books.
Resnick, M. (2002). Rethinking Learning in the Digital
Age. In G. Kirkman (Ed.), The Global Information Technology Report: Readiness
for the Networked World (pp. 32-37). Oxford: Oxford University Press
https://www.tes.com/lessons/t4pTl6RzUhLZVA/digital-literacy
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου